Excellence Award Joseph Hajjar and Hajjar Family Fund at USJ

25 octobre 2021
Organisateurs

Excellence Award Joseph Hajjar and Hajjar Family Fund at USJ

The Hajjar Family Fund (HFF), in coordination with Saint-Joseph University of Beirut (USJ) as overseen by its rector, Prof. Salim Daccache s.j., has signed two memoranda of understanding designed to contribute to the advancement of higher education by way of financial aid to students and has taken on a secondary initiative to support struggling families seeking medical treatment.

The scholarship aims to continue to honor the legacy of Dr. Joseph Yacoub Hajjar, Neurologist at Hotel Dieu de France and Professor at the USJ School of Medicine, through an ongoing Achievement Scholarship Fund. The five winners of the “Joseph Hajjar Excellence Award” shall be selected among students enrolled in the USJ Doctor of Medicine (M.D.) program based on their final thesis presentation.

The establishment of the Hajjar Family Fund (HFF) at USJ will serve a dual purpose: to support scholars enrolled in the USJ School of Medicine who exhibit need and promise and to help financially disadvantaged families pursue medical care at Hotel Dieu de France.

Prix d’excellence Joseph Hajjar et Fonds de bourses de souscription « Hajjar Family Fund »

Le « Hajjar Family Fund » et l’Université Saint-Joseph de Beyrouth (USJ) représentée par son recteur le Professeur Salim Daccache s.j., ont signé deux protocoles d’entente, afin de contribuer au développement des études supérieures par le biais d’aides financières aux étudiants, ainsi que de participer aux frais de traitement des familles nécessiteuses.

Le premier protocole consiste à créer un Fonds de bourse d’accomplissement « Le Prix d’Excellence  Joseph Hajjar », honorant la mémoire du Dr. Joseph Yacoub Hajjar, Neurologue à l’Hôtel Dieu de France et Professeur en Médecine à l’USJ/Faculté de Médecine. Le prix sera remis à cinq lauréats choisis parmi les étudiants inscrits au Diplôme de Docteur en Médecine à la Faculté de Médecine de l’USJ, ayant présenté les meilleures thèses de fin d'études.

La création du Hajjar Family Fund (HFF) à l’USJ aura un double objectif : soutenir des étudiants inscrits à la Faculté de Médecine et sélectionnés selon un double critère académique et social, et aider les familles nécessiteuses à poursuivre des soins médicaux à l'Hôtel Dieu de France.